W codziennej pracy wychowawca spotyka się z wieloma problemowymi sytuacjami. Nie wszyscy uczniowie zachowują się wzorowo, a niektórym zdarza się przekraczać normy społeczne i łamać zasady. Najczęściej o takich uczniach myślimy jako o tzw. „trudnych”, zwłaszcza wtedy, kiedy zawodzą typowe oddziaływania wychowawcze stosowane przez nauczycieli na bieżąco i uczeń nie koryguje swojego zachowania. Potrzebujemy wtedy współpracy i wsparcia ze strony rodziców. Jak z nimi rozmawiać o trudnych zachowaniach ucznia? Jak zaangażować rodziców do współdziałania na rzecz dziecka i zbudować porozumienie, które przyniesie pozytywną zmianę w jego funkcjonowaniu w szkole?
Pozostało jeszcze 98 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Grażyna Redlisiak
Pedagog specjalny, psychoterapeutka systemowa, autorka programów profilaktyczno-terapeutycznych, warsztatów i szkoleń. Prowadzi Ośrodek Rozwoju, Terapii i Szkoleń AMIKUR, pracuje jako pedagog i wychowawca w niepublicznej szkole podstawowej. Jako psychoterapeutka specjalizuje się w pracy z ciałem i ruchem oraz w treningach umiejętności społecznych i interpersonalnych dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi oraz systemowej psychoterapii rodzin