Jak stworzyć skuteczny kontrakt wychowawczy? Siła umowy opartej na relacji

Grażyna Redlisiak

Autor: Grażyna Redlisiak

Dodano: 22 lipca 2024
Jak stworzyć skuteczny kontrakt wychowawczy? Siła umowy opartej na relacji

W codziennej pracy wychowawca lub pedagog spotyka się z wieloma problemowymi sytuacjami. Nie wszyscy uczniowie w klasie zachowują się wzorowo. Niektórym zdarza się przekraczać normy społeczne i łamać zasady. Najczęściej mówi się wtedy o pracy z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze. Zwłaszcza gdy zawodzą typowe oddziaływania wychowawcze stosowane w szkole, a uczeń nie koryguje swojego zachowania. Potrzebujemy wtedy współpracy i wsparcia ze strony rodziców. Jak z nimi rozmawiać o trudnych zachowaniach ucznia? Jak zaangażować ich do współdziałania i zbudować porozumienie, które przyniesie pozytywną zmianę w jego funkcjonowaniu w środowisku szkolnym? Sprawdź, czym jest kontrakt wychowawczy i jak go stworzyć.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak postępować z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze?
  • Dlaczego warto opracować kontrakt łączący szkołę, rodziców i nauczycieli?
  • W jaki sposób skonstruować umowę wiążącą ucznia, rodziców i szkołę?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 22 lipca 2024

Autor: Grażyna Redlisiak

Pedagog specjalny, psychoterapeutka systemowa, autorka programów profilaktyczno-terapeutycznych, warsztatów i szkoleń. Prowadzi Ośrodek Rozwoju, Terapii i Szkoleń AMIKUR, pracuje jako pedagog i wychowawca w niepublicznej szkole podstawowej. Jako psychoterapeutka specjalizuje się w pracy z ciałem i ruchem oraz w treningach umiejętności społecznych i interpersonalnych dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi oraz systemowej psychoterapii rodzin
Sprawdź inne serwisy