Doceniaj a nie oceniaj – rola wychowawcy klasy w ocenianiu zachowania

Autor: Ewa Zwierzchowska

Dodano: 18 lipca 2019
Ocena ucznia

W jaki sposób wprowadzić trwałe zmiany w zachowaniu uczniów? Jak przekonać do swoich działań rodziców? Próbę odpowiedzi na te pytania znajdziecie w artykule „Doceniaj a nie oceniaj” – rola wychowawcy klasy w ocenianiu zachowania.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie kluczowe pytania warto zadać przy ocenianiu zachowania uczniów?
  • Jakie trudności napotyka wychowawca klasy przy zbieraniu informacji o uczniach?
  • Jakie są skuteczne strategie unikania plebiscytu sympatii i niechęci wśród uczniów?
  • Jakie korzyści przynosi indywidualizacja procesu wychowawczego i oparcie go na wzmocnieniach pozytywnych?
  • Na czym polega Karta Oceny Pracy Ucznia (KOPU) i jak pomaga w samoocenie uczniów?
  • Jakie role pełni wychowawca w procesie oceniania zachowania uczniów?
  • Jakie znaczenie mają spotkania trójkowe (uczeń, rodzic, wychowawca) dla osiągania celów wychowawczych?
  • Jakie są praktyczne metody pomagania uczniom w dostrzeganiu swoich sukcesów i osiągnięć?
  • Dlaczego autorefleksja jest ważnym elementem pracy ucznia z KOPU?

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 lipca 2019

Autor: Ewa Zwierzchowska

Nauczyciel matematyki w Szkole Podstawowej nr 143 im. S. Starzyńskiego w Warszawie w Warszawie
Sprawdź inne serwisy