W jaki sposób wprowadzić trwałe zmiany w zachowaniu uczniów? Jak przekonać do swoich działań rodziców? Próbę odpowiedzi na te pytania znajdziecie w artykule „Doceniaj a nie oceniaj” – rola wychowawcy klasy w ocenianiu zachowania.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie kluczowe pytania warto zadać przy ocenianiu zachowania uczniów?
- Jakie trudności napotyka wychowawca klasy przy zbieraniu informacji o uczniach?
- Jakie są skuteczne strategie unikania plebiscytu sympatii i niechęci wśród uczniów?
- Jakie korzyści przynosi indywidualizacja procesu wychowawczego i oparcie go na wzmocnieniach pozytywnych?
- Na czym polega Karta Oceny Pracy Ucznia (KOPU) i jak pomaga w samoocenie uczniów?
- Jakie role pełni wychowawca w procesie oceniania zachowania uczniów?
- Jakie znaczenie mają spotkania trójkowe (uczeń, rodzic, wychowawca) dla osiągania celów wychowawczych?
- Jakie są praktyczne metody pomagania uczniom w dostrzeganiu swoich sukcesów i osiągnięć?
- Dlaczego autorefleksja jest ważnym elementem pracy ucznia z KOPU?
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się