W artykule podpowiadamy, jak tworzyć zasady, stosować nagrody, wyciągać konsekwencje, sprawnie interweniować i skutecznie konfrontować się z uczniem, aby skutecznie wpływać na ucznia i osiągać zamierzone efekty wychowawcze.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak stworzyć kodeks zasad w klasie, żeby naprawdę działał i nie był tylko pustym sloganem?
- Dlaczego pochwała działa skuteczniej niż kara i jak chwalić, by wzmacniać odpowiedzialność ucznia?
- Jakie konsekwencje są skuteczne, a jakie tylko pogarszają sytuację wychowawczą?
- Kiedy interweniować, jak to robić z szacunkiem i dlaczego warto mieć przygotowany formularz interwencji?
- Jak nie dać się wciągnąć w konfrontację z uczniem i zachować autorytet w trudnej sytuacji?
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Agnieszka Sozańska
Nauczycielka języka polskiego i angielskiego, ukończyła angielskie, polskie i amerykańskie studia podyplomowe w zakresie ewaluacji i rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu, Pracuje w szkołach fundacji AlterEdu. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i terapię edukacyjną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi