Coraz większa liczba rodziców występuje do dyrektorów placówek organizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z wnioskami o zastąpienie zajęć stacjonarnych zajęciami prowadzonymi zdalnie. Czy względu na stan zdrowia dziecka i sytuację epidemiologiczną program wczesnego wspomagania rozwoju może być realizowany z wykorzystaniem metod i technik na odległość?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Zgodnie z § 18 ust. 2a rozporządzenia MENiS z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, dyrektor, za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeżeli ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną może być zagrożone zdrowie uczniów. Wówczas zawieszone zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Rodzice, którzy chcą, aby zajęcia WWR były realizowane w formie zdalnej, powinni wystąpić z odpowiednim wnioskiem do dyrektora placówki, która organizuje te zajęcia. Do wniosku należy dołączyć dokumentacje medyczną dziecka, z której wynika, że udział w zajęciach stacjonarnych zagraża jego zdrowiu lub życiu.
Jeżeli dyrektor uzna zasadność wniosku rodziców, to powinien wystąpić do właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o zawieszenie zajęć z dzieckiem na określony czas. W uzasadnieniu należy powołać na wniosek rodziców i dokumentację załączoną do wniosku, a także potwierdzić brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa dziecka podczas zajęć odpowiednio do zaleceń lekarskich.
Treść wystąpienia kierowanego do sanepidu sprawie należy przekazać do wiadomości rodzicom. Dalsze działania będą mogły być podejmowane zgodnie z opinią sanepidu i decyzją organu prowadzącego. To właśnie na to stanowisko należy się powołać udzielając odpowiedzi rodzicom w kwestii organizacji zajęć.