Co do zasady wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizuje się od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, nie ma wątpliwości do kiedy powinno uczestniczyć w WWR. Problem pojawia się w przypadku dzieci z orzeczeniem o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych – te bowiem nie zaczynają nauki w szkole, lecz obowiązek szkolny realizują przez udział zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Do osiągnięcia jakiego wieku dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego może uczestniczyć w zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju
- Do osiągnięcia jakiego wieku w zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju dziecko może uczestniczyć z orzeczeniem o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
- Dlaczego górna granica wieku dla dzieci objętych kształceniem specjalnym i dzieci uczestniczących w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych jest inna
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.