Mój uczeń – autysta. Czym przejawia się autyzm u ucznia i jak mu pomóc?

Daniel Buchowiecki

Autor: Daniel Buchowiecki

Dodano: 9 lutego 2021
Nastolatek z autyzmem

Autyzm to zaburzenie psychorozwojowe, które pojawia się zwykle przed 3. rokiem życia. W literaturze dużo uwagi poświęca się problematyce rozwoju oraz funkcjonowania najmłodszych uczniów z autyzmem, trudniej natomiast wskazówki dotyczące pracy z uczniami starszych klas szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Z artykułu dowiesz się:

  • Co najczęściej charakteryzuje osoby z autyzmem na poszczególnych etapach rozwoju
  • Na czym polegają i z czego wynikają problemy z wyrażaniem emocji i interpretowaniem komunikatów
  • O czym pamiętać, gdy uczeń „źle się zachowuje”
  • Jak pracować ze starszymi uczniami ze stwierdzonym autyzmem

Skorzystaj z propozycji ćwiczeń dla uczniów VII-VIII klas szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej.

Pozostało jeszcze 89 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uwaga, to jest tylko początek artykułu
Aby zobaczyć całość, zaloguj się lub załóż konto.

Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:

  • Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
  • Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
  • Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »

Masz już dostęp?
Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 9 lutego 2021

Autor: Daniel Buchowiecki

Nauczyciel dyplomowany, polonista, oligofrenopedagog, wychowawca w Zespole Szkół Nr 1 w Hrubieszowie oraz logopeda w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Alojzowie.

Tematyka

Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel