Mój uczeń w spektrum. Czym przejawia się autyzm u ucznia i jak mu pomóc?

Daniel Buchowiecki

Autor: Daniel Buchowiecki

Dodano: 9 lutego 2021
Nastolatek z autyzmem

Autyzm to zaburzenie psychorozwojowe, które pojawia się zwykle przed 3. rokiem życia. W literaturze dużo uwagi poświęca się problematyce rozwoju oraz funkcjonowania najmłodszych uczniów z autyzmem, trudniej natomiast wskazówki dotyczące pracy z uczniami starszych klas szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Z artykułu dowiesz się:

  • Co najczęściej charakteryzuje osoby z autyzmem na poszczególnych etapach rozwoju
  • Na czym polegają i z czego wynikają problemy z wyrażaniem emocji i interpretowaniem komunikatów
  • O czym pamiętać, gdy uczeń „źle się zachowuje”
  • Jak pracować ze starszymi uczniami ze stwierdzonym autyzmem

Skorzystaj z propozycji ćwiczeń dla uczniów VII-VIII klas szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej.

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 9 lutego 2021

Autor: Daniel Buchowiecki

Nauczyciel dyplomowany, polonista, oligofrenopedagog, wychowawca w Zespole Szkół Nr 1 w Hrubieszowie oraz logopeda w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Alojzowie.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy