Wsparcie dzieci i młodzieży z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego na koloniach i obozach

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 22 lipca 2024
  Wsparcie dzieci i młodzież z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego na koloniach i obozach?

Wyjazdy letnie to okazja do nabywania nowych kompetencji. Dzieci podejmują samodzielne decyzje, przez całą dobę przebywają w otoczeniu rówieśników, bawią się, rozwiązują konflikty, budują własną niezależność. Dla młodszych dzieci to również czas radzenia sobie z separacją od rodziców. Jak wspierać tych obozowiczów i kolonistów, dla których nauka kompetencji społecznych to duże wyzwanie?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Ile dzieci z niepełnosprawnością może pozostawać pod opieką jednego wychowawcy na kolonii lub obozie?
  • Jak przygotować się do pracy z dziećmi z orzeczeniem podczas kolonii lub obozu?
  • Jakie pytania warto zadać rodzicom, aby lepiej zrozumieć potrzeby dziecka z orzeczeniem?
  • Na co kierownik wypoczynku oraz wychowawca powinni zwrócić uwagę w treści orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Jakie umiejętności dziecka są kluczowe do oceny przed wyjazdem na wakacje?
  • Jakie mogą być potrzeby dzieci z niepełnosprawnością podczas kolonii?
  • Dlaczego przewidywalny program aktywności i stały rytm dnia są ważne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
  • Jak wspierać relacje rówieśnicze dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Jak dyskretnie wspierać samodzielność uczestników kolonii?
  • Jak dobierać role w zabawach i aktywnościach, aby były dostosowane do możliwości dzieci z niepełnosprawnościami?
  • Jak monitorować nastrój i zapewniać wsparcie emocjonalne dzieciom z orzeczeniem?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 22 lipca 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy