Opracowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. jest obowiązkowe dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Przygotowanie IPET dla ucznia z orzeczeniem powinno poprzedzać przeprowadzenie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia. O ile rozporządzenie wskazuje, jakie elementy musi zawierać IPET, o tyle żadne przepisy nie określają wzoru IPET i WOPFU. Kluczem do opracowania przydatnej dokumentacji jest dostosowanie jej do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością. Warto jednak zapoznać z przykładową WOPFU oraz IPET dla ucznia. Przedstawiamy więc proponowane IPET i WOPFU dla ucznia z III klasy szkoły podstawowej z orzeczeniem o niepełnosprawności wydanym ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim.
Przeczytaj również:
Rodzice ucznia albo pełnoletni uczeń mają prawo uczestniczyć w spotkaniach zespołu, a także w opracowaniu i modyfikacji programu oraz dokonywaniu wielospecjalistycznych ocen funkcjonowania.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Spotkania zespołu w sprawie ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym powinny odbywać się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku szkolnym. Zespół co najmniej dwa razy w roku ma też obowiązek dokonać okresowej, wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Pobierz wzór oceny!
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.