Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia to proces służący rozpoznaniu potrzeb oraz możliwości ucznia z niepełnosprawnością w różnych obszarach. Wnioski z oceny dokumentuje się w arkuszu, który następie zostanie dołączany do IPET. Przepisy, mówią, że WOPFU trzeba przeprowadzić co najmniej dwa razy w roku. Nie mówią jednak, w jakich przypadkach lub kiedy warto dokonać dodatkowej oceny. Czy taka potrzeba pojawia się po zmianie wychowawcy, nauczyciela wspomagającego lub specjalisty?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy zmiana nauczyciela oznacza konieczność dokonania wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia?
- Czy informację i zmianie nauczyciela wspomagającego lub specjalisty trzeba uwzględnić w IPET?
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.