W nauczaniu indywidualnym realizuje się wszystkie przedmioty objęte ramowym planem nauczania. Możliwe jest wprawdzie odstąpienie od realizacji wybranych treści, ale nie można zrezygnować z wybranego przedmiotu. Sprawdź, jak realizowane jest nauczanie indywidualne, jakie przedmioty obejmuje.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Spożywanie nawet niewielkich ilości alkoholu w ciąży może prowadzić do nieodwracalnych skutków w postaci zaburzeń i zaburzeń w rozwoju dziecka, które trwale wpłyną na jego funkcjonowanie przez całe życie. Dowiedz się, czym jest FAS i z jakimi problemami mierzą się dotknięci nim uczniowie.
Analizy wynikające z literatury przedmiotu wskazują na większą efektywność i zasadność działań obejmujących uniwersalne projektowanie procesu edukacyjnego odnoszącego się do dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uniwersalne zaplanowanie zajęć edukacyjnych obejmuje konieczność uwzględniania kilku prostych i łatwych w zastosowaniu zasad.
Do obowiązków każdego nauczyciela należy indywidualizacja pracy z uczniami na zajęciach edukacyjnych odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych. Powoduje to, że konieczne jest takie dostosowanie wymagań edukacyjnych, aby proces nauczania uwzględniał zróżnicowanie uczniów w klasie, a stosowane metody i formy pracy pozwalały na rzeczywiste rozwijanie potencjału wszystkich uczniów.
Oceniając zachowanie uczniów z zespołem Aspergera nie należy zbyt pochopnie wystawiać oceny nagannej. Konieczne jest bowiem rozpoznanie, jaki wpływ na funkcjonowanie ucznia w obszarach podlegających ocenie mają uwarunkowania wynikające ze zdiagnozowanych zaburzeń lub dysfunkcji. Sprawdź, jak powinna być ustalana ocena z zachowania ucznia z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.