Ocena zachowania ucznia z zespołem Aspergera musi uwzględniać jego zaburzenia lub dysfunkcje

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 20 listopada 2021
Uczeń z mutyzmem selektywnym wymaga wieloaspektowego wsparcia psychologiczno-pedagogicznego

Oceniając zachowanie uczniów z zespołem Aspergera nie należy zbyt pochopnie wystawiać oceny nagannej. Konieczne jest bowiem rozpoznanie, jaki wpływ na funkcjonowanie ucznia w obszarach podlegających ocenie mają uwarunkowania wynikające ze zdiagnozowanych zaburzeń lub dysfunkcji. Sprawdź, jak powinna być ustalana ocena z zachowania ucznia z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • W którym dokumencie szkolnym należy określić kryteria oceny z zachowania
  • Gdzie szukać informacji o tym, jaki wpływ na zachowanie ucznia ma zespół Aspergera
  • Co brać pod uwagę oceniając zachowanie ucznia

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 20 listopada 2021

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy