W codziennym życiu zewsząd otaczają nas wysokie technologie. Coraz częściej sięgamy po nie również w edukacji i terapii. Niejednokrotnie nauczyciele, specjaliści i terapeuci zaczynają poszukiwać nowych dróg i metod prowadzenia zajęć. Chętnie sięgają po nowoczesne technologie po to, aby zajęcia miały bardziej atrakcyjną formę. W ostatnim czasie z konieczności niezwykle popularna stała się terapia logopedyczna w formie spotkań zdalnych. W środowisku logopedycznym zauważa się coraz więcej specjalistów, którzy zaczęli korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), aby świadczyć swoje usługi terapeutyczne na odległość, wspomagać rozpoczęte działania czy utrwalać efekty dotychczasowej terapii gabinetowej. Zatem mitem staje się podejście, iż zdalna terapia logopedyczna nie jest możliwa.
Jak wdrażać nowoczesne aplikacje w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych? Czy telefony i tablety mogą wspierać w osiąganiu efektów edukacyjnych? Co zrobić, aby technologia była wsparciem, a nie zagrożeniem? Dowiedz się, które aplikacje najlepiej sprawdzają się w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną czy w spektrum autyzmu.
Rozpoczęły się konsultacje społeczne w sprawie zmian w programie „Aktywna tablica” na lata 2020-2024. Opinie można przesyłać do 9 lipca 2021 r.
Uniknięcie sięgania po nowoczesne technologie przez uczniów jest nieuniknione. Nauczyciele zamiast zakazywać korzystania z nich, powinni zastanowić się – jak można wykorzystać smartfon aby wspierać efektywne uczenie się? Należy pamiętać, że wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK), jeżeli przebiega prawidłowo, podnosi efektywność i zwiększa skuteczność zajęć.
Projekt "Lekcja:Enter" to największy dotychczas projekt edukacji cyfrowej w Polsce skierowany do szkół. Cel projektu to podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli i zwiększenie udziału technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym. Poznaj najważniejsze założenia projektu i dowiedz się, jak zgłosić szkołę do udziału.
Szybki postęp technologiczny wymusza istotne zmiany w podejściu pedagogicznym, w tym nowy model nauczania będący przejściem od nauczania do uczenia się. W konsekwencji prowadzi to do zmiany całego sektora edukacji dzięki zaangażowaniu narzędzi ICT, które w coraz większym stopniu wpływają na rolę i relacje uczniów i nauczycieli, poprzez ingerencję w ich wzajemne oddziaływania. Sprawdź, jak wykorzystać m.in. TIK i Facebook w kontaktach z uczniami.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.