Karta dla uczniów klas 2-3 szkół podstawowych. Zadaniem ucznia jest połączenie kropek i pokolorowanie powstałego ubrazka.
Świat dziecięcych przeżyć obfituje w zmienność i nietrwałość. Dziecko szybko doświadcza różnych emocji, które tworzą się, zanikają lub przekształcają w inne. Pomocą w przygotowaniu dzieci do nazywania i okazywania różnych, również trudnych emocji, może być książka Doroty Gellner Myszka.
Rose Lagercrantz „Moje szczęśliwe życie” wyd. Zakamarki.Początek przygody w nowej rzeczywistości, jaką jest dla dziecka szkoła, może być okraszony różnymi emocjami. Pierwszaki najczęściej cieszą się z tego nowego etapu w ich życiu, choć radość często przeplata się z lękami, obawami, a przynajmniej pytaniami o to, jak wygląda zwykły dzień w szkole, jaka będzie Pani, jak będą się zachowywać koledzy i koleżanki.
Scenariusz z wykorzystaniem książki R. Lagercrantz „Moje szczęśliwe życie”. Zajęcia do przeprowadzenia w pierwszych dniach września w klasie pierwszej.
Scenariusz dla uczniów klas I–III z wykorzystaniem piosenki pana Tenorka Anakonda. Zajęciarozwijają umiejętność radzenia sobie z uczuciem strachu i towarzyszącymi mu nieprzyjemnymi emocjami. W trakcie zajęć uczniowie mają okazję rozwijać współpracę w grupie.
Warto poświęcić uwagę uczniom niepromowanym w pierwszej klasie gimnazjum, którzy znaleźli się w dość specyficznej sytuacji. Zmiany w organizacji systemu oświaty sprawiły, że muszą wrócić do szkoły podstawowej. To może okazać się trudne dla obu stron – ucznia i szkoły. Dlaczego i jak sobie z tym poradzić?
Utrwalanie [ś] w nagłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Dziecko odgaduje hasła i wpisuje je poprawnie do krzyżówki. Następnie dziecko koloruje obrazki. Logopeda kontroluje jakość realizacji głoski [ś] i koryguje wymowę w miarę potrzeby. Jeśli dziecko jeszcze nie potrafi pisać, wyrazy do krzyżówki wpisuje logopeda. Jeśli dziecko jeszcze sprawnie nie czyta, logopeda odczytuje hasło, a dziecko je powtarza.
Utrwalanie [ś] w nagłosie – wierszyk i łączenie kropek. Karta pracy dla uczniów klas 1-3.
Utrwalanie [ś] w wyrazach. Karta pracy dla uczniów klas 7 (i 8) szkoły podstawowej oraz gimnazjum. Wszystkie wyrazy użyte w krzyżówce oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ś], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś].
Utrwalanie [ś] w wyrazach, związkach wyrazowych i w zdaniach. Karta pracy dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej i gimnazjum. Wszystkie wyrazy w związkach wyrazowych zawierają głoskę [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. „Zaszyfrowane wyrazy” powstały przez przestawienie sylab. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów, odkrycie zasady odczytywania szyfru, rozszyfrowanie i połączenie wyrazów w pary tworzące związki wyrazowe i uzupełnienie nimi podanych zdań.
Utrwalanie [ś] w zdaniach. Karta pracy dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej i gimnazjum. Wszystkie wyrazy w ćwiczeniu zawierają głoskę [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest nazwanie obrazków z prawidłową artykulacją [ś], odgadnięcie rebusów, zapisanie i poprawne odczytanie zdań, które powstały.
Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Prosimy dziecko o wymawianie sylab i rysowanie linii obrazujących ruch podczas nalewania maślanki do wiśni – aśla, eśle, oślo, uślu, iśli. Prosimy dziecko o powtarzanie zdań z głoską [ś].
Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Prosimy dziecko o wymawianie sylab i rysowanie linii obrazujących ruch podczas polewania śliwek śmietaną – śla, śle, ślo, ślu, śli. Prosimy dziecko o powtarzanie zdań z głoską [ś].
Utrwalanie [ś] w wyrazach. Karta pracy dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej. Wszystkie wyrazy użyte w wykreślance oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ś], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś].
Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Razem z dzieckiem rysujemy nasiona. Kilkakrotnie wymawiamy na zmianę sylaby i logatomy: sia, sie, sio, siu, si, asia, esie, osio, usiu, isi. Prosimy dziecko o powtarzanie związków wyrazowych i zdań z głoską [ś].
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.