Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III. Już najmłodsi uczniowie funkcjonują wśród stereotypów – dostrzegają czyjś wygląd, pochodzenie, status ekonomiczny i dokonują oceny na jego podstawie. Nieświadomie przejmują od dorosłych schematy zachowań, które powodują, że w ich grupach rówieśniczych pojawiają się niebezpieczne mechanizmy wykluczenia. Praca nad rozumieniem stereotypów, rozpoznawaniem ich jest bardzo ważna już na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Warsztat ma na celu zwiększenie wrażliwości dzieci na ryzyko wykluczenia, rozwój ich umiejętności komunikacyjnych.
Zajęcia mają na celu wsparcie uczniów w zrozumieniu, w jaki sposób powstają stereotypy w społeczeństwie. Zajęcia umożliwiają również kształtowanie postawy akceptacji dla odmienności.
Scenariusz zajęć z zakresu edukacji rozwojowej (edukacji globalnej),których celem jest rozwijanie wrażliwości międzykulturowej.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.