Dziecko trzyletnie zazwyczaj jest gotowe do podjęcia kolejnego wyzwania w swoim życiu, jakim jest rozpoczęcie przygody z przedszkolem. Przeważnie ma większe szanse na adaptację, gdy jest dziewczynką, dysponuje bogatym zasobem słów oraz posiada wysoki poziom rozwoju psychoruchowego, który pozwala na szybszą orientację w nowym otoczeniu.
Scenariusz zajęć z wykorzystaniem piosenki „Uwierz w siebie”, wspomagający wzrost poczucia własnej wartości oraz poczucia sprawstwa. Pozwala na pokazanie przedszkolakom, jak wiele od nich zależy, oraz uświadomienie, że poprzez swoje działania mogą wpływać na to, co się wokół nich dzieje.
Dowiedz się, czy jest konieczne formułowanie odrębnego programu wychowawczo-profilaktycznego w przedszkolu.
Ćwiczenie usprawniające funkcje wzrokowo-przestrzenne. Zadaniem dziecka jest ułożenie figur według wzorów.
Ćwiczenie usprawniające funkcje wzrokowo-przestrzenne. Zadaniem dziecka jest dorysowanie brakujących elementów.
Ćwiczenie usprawniające funkcje wzrokowo-przestrzenne. Zadaniem dziecka jest obrysowanie wzorów różnymi kolorami.
Ćwiczenie kształtujące tempo i dokładność spostrzegania wzrokowego, rozwijające umiejętność analizy i syntezy wzrokowej oraz ćwiczące stałość spostrzegania wzrokowego. Do wykorzystania w zabawach z dziećmi od 4. roku życia.
Gra ćwicząca funkcje wzrokowe i pamięć. Do wykorzystania na zajęciach indywidualnych lub w grupie. Gra dla dzieci w wieku 5-8 lat.
Zabawa dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Układanie puzzli ćwiczy funkcje wzrokowe, myślenie logiczne oraz orientację przestrzenną.
Grafomotoryka. Karta pracy dla dzieci od 6. roku życia. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie piłek we właściwy sposób.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.