Prezentacja „Zrównoważona dieta technologiczna” to narzędzie edukacyjne, które warto wykorzystać podczas pracy ukierunkowanej na rozwój świadomości zdrowotnej uczniów. Dzięki materiałom uczniowie mogą lepiej zrozumieć, czym jest zrównoważona dieta technologiczna, jaką ma rolę w codziennym życiu oraz nauczyć się, jak kontrolować korzystanie z technologii, aby zachować zdrowy balans.
Zajęcia „Zrównoważona dieta technologiczna” mają na celu uświadomienie uczniom w wieku 15-19 lat konieczności zrównoważonego korzystania z technologii. W trakcie zajęć uczniowie będą promować różnorodne formy spędzania czasu wolnego, które nie wymagają użycia technologii, oraz wspólnie wypracują zasady zdrowego korzystania z nowych technologii. Zajęcia zakładają burzę mózgów, pracę w grupach, dyskusję oraz tworzenie plakatów. Uczniowie będą mieli okazję podzielić się swoimi pomysłami, a następnie w grupach stworzyć plakaty promujące aktywności offline. Na koniec zajęć wspólnie opracują zasady zdrowego korzystania z technologii, które zostaną wywieszone w klasie jako przypomnienie o potrzebie zachowania równowagi między czasem spędzanym przed ekranem a innymi aktywnościami.
Wykorzystaj również:
Przygotowanie do matury to wyzwanie, przed którym stają przyszli maturzyści. W roku 2023 pojawiła się innowacyjna platforma edukacyjna "Więcej niż Matura", która zmienia sposób nauki do egzaminów z biologii i chemii. Dzięki niej uczniowie mogą korzystać z interaktywnej bazy zadań maturalnych, rozwiązywać zadania w różnych trybach i otrzymywać oceny od egzaminatorów online. Nowoczesna technologia ułatwia naukę, oferując dostęp do pełnej teorii, zaawansowane statystyki i personalizowane plany nauki w jednym miejscu. To rewolucja w edukacji, która zwiększa efektywność nauki i jest dostępna w przystępnej cenie.
Smartfony, tablety, telewizory – to mieszkańcy prawie wszystkich domów. Wielu rodzinom towarzyszą nieustannie, budzą, pomagają w myciu zębów, przypominają o ważnych wydarzeniach, stanowią tło codziennych czynności. Wydaje się, że rzeczywistość bez wysokich technologii nie istnieje, że świat analogowy zniknął wraz z pojawieniem się smartfonów i cyfryzacją kontaktów.
Publikacja pomaga zrozumieć, na czym polega negatywny wpływ technologii na rozwój dziecka, by ogólne hasła zostały poparte wiedzą na temat skutków nadużywania wysokich technologii i wczesnej ekspozycji na media.
MEN zaprasza szkoły, przedszkola i placówki edukacyjne do udziału w Dniu Nowych Technologii w Edukacji, który odbędzie się 20 marca 2020 r. Celem inicjatywy jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią. Zgłoszenia zaplanowanych inicjatyw będą przyjmowane do 16 marca 2020.
Media cyfrowe jeszcze nie w pełni przyjęły się w polskiej szkole, a już wzbudzają wiele niepokoju i kontrowersji. Można je postrzegać w dwojaki sposób: jako szansę na lepszą edukację lub jako zagrożenie dla obecnego systemu kształcenia. Dowiedz się, jak właściwie wykorzystać potencjał mediów cyfrowych z korzyścią dla uczniów.
Technologie cyfrowe to przyszłość edukacji. Wdrażanie ich bywa trudne i czasochłonne. Dowiedz się, jak możesz przygotować nauczycieli do tego procesu.
Szybki postęp technologiczny wymusza istotne zmiany w podejściu pedagogicznym, w tym nowy model nauczania będący przejściem od nauczania do uczenia się. W konsekwencji prowadzi to do zmiany całego sektora edukacji dzięki zaangażowaniu narzędzi ICT, które w coraz większym stopniu wpływają na rolę i relacje uczniów i nauczycieli, poprzez ingerencję w ich wzajemne oddziaływania. Sprawdź, jak wykorzystać m.in. TIK i Facebook w kontaktach z uczniami.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.