Ćwiczenie funkcji wzrokowych, orientacji przestrzennej, myślenia logicznego. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Zadaniem ucznia jest równe wycięcie puzzli, a następnie dopasowanie ich w odpowiednie miejsca. Dla ułatwienia podane jest rozwiązanie – nauczyciel może je jednak zasłonić.
Ortografia – ż niewymienne. Karta dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych.
Ortografia – ż niewymienne. Diagram i uzupełnianka. Karta dla uczniów klas 7–8 szkół podstawowych.
Ortografia – ż niewymienne. Karta dla uczniów klas 7–8 szkół podstawowych.
Ortografia – ż niewymienne. Uzupełnianka i krzyżówka. Karta dla uczniów klas 7–8 szkół podstawowych.
Ortografia – ż niewymienne. Diagram. Karta dla uczniów klas 7–8 szkół podstawowych.
Utrwalanie [ć] w nagłosie, w śródgłosie i w wygłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko obejrzało obrazki i powiedziało, co one przedstawiają. Następnie prosi dziecko, aby połączyło w pary podobne przedmioty różnej wielkości.
Utrwalanie [ć] w nagłosie i śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r] Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Dziecko czyta lub powtarza rymowankę i udaje, że gniecie ciasto dwiema rękami.
Utrwalanie [ć] w śródgłosie. Wierszyk i łączenie kropek. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane, ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych.
Utrwalanie [ć] w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie „zaszyfrowanych zdań”, odkrycie zasady odczytywania „szyfru”, rozszyfrowanie, zapisanie i odczytanie zdań.
Utrwalanie [ś] w wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu. Następnie uczeń uzupełnia zdania wyrazami z diagramu i czyta uzupełnione zdania. Cały czas zwraca uwagę na poprawność artykulacyjną.
Utrwalanie [ć] w wyrazach.Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych. Wszystkie wyrazy użyte w krzyżówce oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ć], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ć] w wyrazach. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Dziecko odgaduje hasła i wpisuje poprawnie wymówione wyrazy do diagramu.
Utrwalanie [r] i [s, z, c]. Rymowanka. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Tekst można wykorzystać do utrwalania [r] dla ucznia, który nie ma problemu z artykulacją [s, z, c, dz], lub do utrwalania [s, z, c] dla ucznia, który nie ma problemu z artykulacją [r]. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz, ż, cz, dż].
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.