Przepisy nie określają zasad tworzenia dokumentacji związanej z indywidualnym programem nauki. Jednak warto opracować kilka z nich. Przedstawiamy listę dokumentów oraz przykładowe wzory.
Od 1 września 2017 r. obowiązuje nowe rozporządzenie regulujące warunki i tryb udzielania zezwoleń oraz organizację indywidualnego programu lub toku nauki dla uczniów uzdolnionych. Zasadniczą zmianą, umożliwiającą bardziej elastyczne reagowanie na potrzeby uczniów, jest zmiana czasu, na jaki udzielane jest zezwolenie na indywidualny program lub tok nauki. Dotychczas zezwolenie takie udzielane było na czas nie krótszy niż jeden rok szkolny, aktualnie wydaje się je na czas określony, bez wskazywania minimalnego okresu.
Na wniosek lub za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, może zezwolić uczniowi na indywidualny program lub tok nauki oraz wyznaczyć nauczyciela-opiekuna. Odmowa udzielenia zezwolenia następuje w drodze decyzji administracyjnej -- pobierz jej wzór.
Ukazał się projekt rozporządzenia określający kwestie związane z kształceniem uczniów według indywidualnego programu lub toku nauki. Zakłada on m.in., że uczeń będzie mógł realizować indywidualny program lub tok nauki na każdym etapie edukacyjnym i w każdym typie szkoły.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.