Przyjęcie nowej roli nie jest łatwe. Zwłaszcza, jeśli chodzi o taką, którą się obserwowało przez wiele lat z drugiej strony. Kiedy uczeń obcuje z dużą liczbą nauczycieli – młodych, doświadczonych, z pasją lub bez, nie ma możliwości, by nie wyrobił sobie wielu przekonań o tym zawodzie. A gdy sam się staje nauczycielem, musi się z nimi zmierzyć.
Przekonanie, że rozwój człowieka kończy się wraz z osiągnięciem dorosłości sprawia, że zaniedbujemy swój rozwój osobisty, zaś rozwój zawodowy często sprowadza się do wypełniania obowiązków. Wtedy ani praca ani życie prywatne nie są tak satysfakcjonujące, jakbyśmy oczekiwali. Na szczęście można to zmienić.
Coaching w ostatnich latach robi wręcz zawrotną karierę, wywołując jednocześnie liczne dyskusje na styku dwóch światów − nauki i praktyki. Pojawia się coraz więcej obszarów jego zastosowania. Warto w tym miejscu postawić pytanie, jak tę skuteczną metodę rozwoju można wykorzystać w podnoszeniu kompetencji zawodowych nauczycieli. Czym jest coaching?
W Polsce nieustannie toczy się debata poświęcona edukacji skierowanej na poszukiwanie dobrych rozwiązań dla współczesnej szkoły. Dobrych, czyli odpowiadających nie tylko potrzebom dydaktyczno-wychowawczym dzieci i młodzieży, ale również, a może przede wszystkim, potrzebom społecznym dzisiejszego świata oraz zmieniającej się edukacji. Wobec powyższego badanie potrzeb w zakresie rozwoju zawodowego i funkcjonowania nauczycieli w systemie ustawicznych zmian w edukacji powinno przybierać wymiar interdyscyplinarny i być jednym z podstawowych zadań współczesnej pedagogiki. Dowiedz się, które kompetencje powinni w szczególności doskonalić nauczyciele i wykorzystaj gotowe kwestionariusze wspierające badanie własnych potrzeb.
Szkolenie koncentruje się na zasadach kontrolowania oddechu w sytuacjach stresu, presji i przeciążenia, stanowiących podstawę skutecznego zarządzania własnymi emocjami. Szkolenie nie jest certyfikowane
Z tej części szkolenia dowiesz się, jak zadbać o równowagę psychiczną w najbardziej stresujących sytuacjach występujących w pracy nauczyciela. Szkolenie niecertyfikowane.
Uruchomiliśmy zapisy na I Ogólnopolską Konferencję Logopedyczną „Zaburzenia funkcji oralnych – warsztat pracy logopedy”, która odbędzie się 27 marca w Warszawie.
Nauczyciele specjaliści, którzy chcą skorzystać z dofinansowania pochodzącego ze środków wyodrębnionych w budżetach organów prowadzących szkoły, wojewodów lub ministra muszą pamiętać, że nie każda forma podnoszenia kwalifikacji i kompetencji zostanie dofinansowana.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Tylko do 6 października 2019 r. możesz wziąć udział w rekrutacji na Podyplomowe Studia Polityki i Zarządzania Oświatą na Uniwersytecie Warszawskim. Studia przygotowują rezerwową kadrę kierowniczą placówek oświatowych i umożliwiają doskonalenie czynnej kadry dyrektorskiej.
Doskonalenie zawodowe jest jednym z obowiązków nauczyciela, dlatego czas na związane z nim czynności jest uwzględniony w 40-godzinnej normie czasu pracy. Nie oznacza to jednak, że wszyscy nauczyciele wywiązują się z tego obowiązku.
Wydatki na zapewnienie realizacji zaleceń z orzeczenia mogą mieć różnorodny charakter. Czy z dotacji na dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu lub szkole niepublicznej można pokrywać koszty szkoleń i studiów podyplomowych, jeżeli dotyczą nauczycieli prowadzących zajęcia z takimi dziećmi?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.