Uczniowie, którzy zmagają się z zaburzeniami nastroju często długo pozostają sami z trudnymi objawami. Powodem jest tendencja do ukrywania trudnych przeżyć, maskowania objawów i tłumienia nieprzyjemnych emocji. Konstruktywne wyrażanie uczuć jest czynnikiem, który znacząco wpływa na leczenie depresji, dlatego warto wspierać młodzież w rozwoju tej umiejętności. Im bardziej są świadomi swoich uczuć, tym łatwiej im będzie je wyrażać. Zestaw pięciu kart pracy to zbiór ćwiczeń do pracy z uczniem w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w zakresie identyfikowania, wyrażania i nazywania emocji oraz potrzeb. Może zostać wykorzystany na indywidualnych spotkaniach z psychologiem lub pedagogiem szkolnym oraz w ramach zajęć rewalidacyjnych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Zaburzenia nastroju to w ostatniej dekadzie niezwykle częste zjawisko u uczniów w okresie dorastania. Depresja młodzieńcza to nie tylko obniżony nastrój – to często silna drażliwość, chwiejność, wyraźny lęk i przewlekły stres. Wpływa na poziom koncentracji uwagi, relacje rówieśnicze i sposób, w jaki uczeń myśli o samym sobie. Wspierając ucznia z depresją warto znać dobrze obraz jego zaburzenia i objawy, które towarzyszą mu na co dzień.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!