
W tekście znajdziesz kilka porad dotyczących budowania podstaw dobrych relacji i współpracy pomiędzy wychowawcą a uczniami. Zasady opisane w tekście dotyczą również wszystkich relacji, również pomiędzy dorosłymi – nauczycielami i rodzicami.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Zajęcia rewalidacyjne: znaczenie relacji uczeń-nauczyciel
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
- Broszura. Strategie interpretowania zachowań ucznia na zajęciach rewalidacyjnych
- Scenariusze krótkich ćwiczeń na budowanie relacji
- Poznajmy się. Scenariusz pierwszych zajęć rewalidacyjnych
- Karta obserwacji ucznia na pierwszych zajęciach rewalidacyjnych
- Znaczenie relacji uczeń-nauczyciel na zajęciach rewalidacyjnych (prezentacja)
|
- Dlaczego zaufanie jest fundamentem dobrej relacji między nauczycielem a uczniem?
- Jakie konkretne zachowania nauczyciela pomagają budować zaufanie ucznia?
- W jaki sposób okazywanie akceptacji i szacunku wpływa na rozwój ucznia?
- Kiedy i jak rozmawiać o trudnych tematach, by nie naruszyć granic drugiej osoby?
- Jakie zasady pomagają budować atmosferę współpracy i wzajemnego zrozumienia w klasie?
Pozostało jeszcze 72% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Szczepkowska
Z wykształcenia pedagog specjalny i nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Posiada długoletnie doświadczenie zawodowe zarówno jako nauczyciel, terapeuta, pedagog, jak i dyrektor przedszkola oraz dyrektor szkoły. Pracowała jako wicedyrektor Centralnego Ośrodka Doskonalenia (dzisiaj: ORE) oraz konsultant Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Realizuje się również jako wykładowca, trenerka, tutor i coach. Prowadzi treningi, szkolenia i wykłady dla kadry zarządzającej, nauczycieli i rodziców. Jest autorką wielu publikacji z zakresu zarządzania, rozwoju i wychowania, dotyczących rozwoju i potrzeb edukacyjnych dzieci, oceniania pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, scenariuszy projektów edukacyjnych.