Zaufanie a budowanie relacji i współpraca

Katarzyna Szczepkowska

Autor: Katarzyna Szczepkowska

Dodano: 18 sierpnia 2020
Zdobywanie zaufania ucznia - narzędzia wychowawcy

W tekście znajdziesz kilka porad dotyczących budowania podstaw dobrych relacji i współpracy pomiędzy wychowawcą a uczniami. Zasady opisane w tekście dotyczą również wszystkich relacji, również pomiędzy dorosłymi – nauczycielami i rodzicami.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Zajęcia rewalidacyjne: znaczenie relacji uczeń-nauczyciel  
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
  • Broszura. Strategie interpretowania zachowań ucznia na zajęciach rewalidacyjnych
  • Scenariusze krótkich ćwiczeń na budowanie relacji
  • Poznajmy się. Scenariusz pierwszych zajęć rewalidacyjnych
  • Karta obserwacji ucznia na pierwszych zajęciach rewalidacyjnych
  • Znaczenie relacji uczeń-nauczyciel na zajęciach rewalidacyjnych (prezentacja)
  • Dlaczego zaufanie jest fundamentem dobrej relacji między nauczycielem a uczniem?
  • Jakie konkretne zachowania nauczyciela pomagają budować zaufanie ucznia?
  • W jaki sposób okazywanie akceptacji i szacunku wpływa na rozwój ucznia?
  • Kiedy i jak rozmawiać o trudnych tematach, by nie naruszyć granic drugiej osoby?
  • Jakie zasady pomagają budować atmosferę współpracy i wzajemnego zrozumienia w klasie?

Pozostało jeszcze 72% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 sierpnia 2020

Autor: Katarzyna Szczepkowska

Z wykształcenia pedagog specjalny i nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Posiada długoletnie doświadczenie zawodowe zarówno jako nauczyciel, terapeuta, pedagog, jak i dyrektor przedszkola oraz dyrektor szkoły. Pracowała jako wicedyrektor Centralnego Ośrodka Doskonalenia (dzisiaj: ORE) oraz konsultant Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Realizuje się również jako wykładowca, trenerka, tutor i coach. Prowadzi treningi, szkolenia i wykłady dla kadry zarządzającej, nauczycieli i rodziców. Jest autorką wielu publikacji z zakresu zarządzania, rozwoju i wychowania, dotyczących rozwoju i potrzeb edukacyjnych dzieci, oceniania pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, scenariuszy projektów edukacyjnych.
Sprawdź inne serwisy