Przepisy o organizowaniu kształcenia, wychowania i opieki dla uczniów z niepełnosprawnością mówią, że co najmniej dwa razy w roku zespół dokonuje WOPFU. Nie oznacza to jednak, że oceny pomocy udzielanej uczniowi nie można dokonywać częściej. W szczególności ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych może być dokonywana częściej niż dwa razy w roku. Sprawdź, jakie są cele oceny i jak często jej dokonywać.
Oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych należy dokonywać odpowiednio do potrzeb, nie rzadziej niż dwa razy w ciągu roku szkolnego. Dokonuje się jej w związku z oceną efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego i oraz okresową wielospecjalistyczną oceną poziomu funkcjonowania ucznia.
Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych ma na celu sprawdzenie i monitorowanie postępów uczniów oraz ocenę skuteczności podejmowanych działań.
Z artykułu dowiesz się:
- Jakie są cele oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych?
- Jak często przeprowadzać ocenę oddziaływań kierowanych do uczniów?
- W jakim terminie oceniać efektywność zajęć rewalidacyjnych?
- Czy ocena skuteczności rewalidacji dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego może być przeprowadzona w każdy, czasie?
- Kto decyduje o częstotliwości oceny efektywności zajęć?
- Co powinna zawierać ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.