Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych może być wymagana częściej niż dwa razy w roku

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 22 czerwca 2023
Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych może być wymagana częściej niż dwa razy w roku

Przepisy o organizowaniu kształcenia, wychowania i opieki dla uczniów z niepełnosprawnością mówią, że co najmniej dwa razy w roku zespół dokonuje WOPFU. Nie oznacza to jednak, że oceny pomocy udzielanej uczniowi nie można dokonywać częściej. W szczególności ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych może być dokonywana częściej niż dwa razy w roku. Sprawdź, jakie są cele oceny i jak często jej dokonywać.

Oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych należy dokonywać odpowiednio do potrzeb, nie rzadziej niż dwa razy w ciągu roku szkolnego. Dokonuje się jej w związku z oceną efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego i oraz okresową wielospecjalistyczną oceną poziomu funkcjonowania ucznia.
Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych ma na celu sprawdzenie i monitorowanie postępów uczniów oraz ocenę skuteczności podejmowanych działań.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie są cele oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych?
  • Jak często przeprowadzać ocenę oddziaływań kierowanych do uczniów?  
  • W jakim terminie oceniać efektywność zajęć rewalidacyjnych?
  • Czy ocena skuteczności rewalidacji dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego może być przeprowadzona w każdy, czasie?
  • Kto decyduje o częstotliwości oceny efektywności zajęć?
  • Co powinna zawierać ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych?

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 22 czerwca 2023

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy