Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną może uczęszczać do szkoły podstawowej ogólnodostępnej. Decyzję w tym zakresie podejmują rodzice. W takim przypadku uczeń będzie jednak realizował odrębną podstawę programową w oparciu o odrębny ramowy plan nauczania. Dowiedz się, czy w każdym przypadku musi być realizowana liczba godzin zajęć edukacyjnych przewidzianych w tzw. ramówce. Czy zespół może z własnej inicjatywy lub na wniosek rodziców, zadecydować o zmniejszeniu liczby godzin zajęć?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną można obniżyć liczbę obowiązkowych zajęć?
- Jakie jest pensum nauczyciela, który ze względu na niepełnosprawność ucznia realizuje równolegle dwie podstawy programowe?
Pozostało jeszcze 59% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.