Niepełnosprawność intelektualna a rozwój emocjonalny ucznia – charakterystyka

Dodano: 4 lipca 2022
Niepełnosprawność intelektualna a rozwój emocjonalny ucznia - charakterystyka

Informacja o niepełnosprawności intelektualnej ucznia, niekiedy budzi u nauczycieli niepokój. Niepewność towarzyszy również rodzicom dziecka, które ma rozpocząć swoją edukacyjną przygodę. Jak pomóc uczniowi z tego rodzaju trudnościami? Czego się spodziewać? Jak deficyty w zakresie rozwoju intelektualnego wpłyną na relacje ucznia w grupie? Jakie sytuacje mogą być dla niego trudne? Jak poradzi sobie w szkolnej społeczności? Na ile rozumie emocje i motywacje innych? Poddajmy analizie różnorodne przekonania na temat emocjonalności osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Z artykułu dowiesz się m.in.:                                                          

  • Czym jest niepełnosprawność intelektualna? Czy istnieje oficjalna definicja?
  • Czy niepełnosprawność intelektualna to choroba?
  • Jaka jest emocjonalność dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
  • Czy wszystkie osoby w tym samym stopniu niepełnosprawności funkcjonują podobnie?
  • Jakie są potrzeby osób z niepełnosprawnością intelektualną?
Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Sprawdź inne serwisy