Jest wiele czynników decydujących o powodzeniu zebrania z rodzicami. Nie należy bagatelizować wcześniejszego przygotowania do spotkania, gdyż stanowi ono bazę do konstruktywnej dyskusji, efektywnego wykorzystania czasu oraz pozytywnego nastawienia rodziców. Istotna jest forma przekazania informacji o planowanym zebraniu oraz odpowiednia motywacja i mobilizacja uczestników. Zebrania, które są forum wymiany opinii i miejscem podejmowania decyzji, mają kilka kluczowych cech: zaplanowany przebieg (agenda), otwartość na wymianę poglądów, dążenie do celu, zrealizowanie podjętych ustaleń, informowanie o tym uczestników.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak zorganizować wywiadówkę, aby rodzice chętnie w niej uczestniczyli
- O czym pamiętać podczas planowania przebiegu zebrania z rodzicami
- W jaki sposób zakończyć wywiadówkę, aby rodzice nie mieli poczucia straconego czasu
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Szczepkowska
Z wykształcenia pedagog specjalny i nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Posiada długoletnie doświadczenie zawodowe zarówno jako nauczyciel, terapeuta, pedagog, jak i dyrektor przedszkola oraz dyrektor szkoły. Pracowała jako wicedyrektor Centralnego Ośrodka Doskonalenia (dzisiaj: ORE) oraz konsultant Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Realizuje się również jako wykładowca, trenerka, tutor i coach. Prowadzi treningi, szkolenia i wykłady dla kadry zarządzającej, nauczycieli i rodziców. Jest autorką wielu publikacji z zakresu zarządzania, rozwoju i wychowania, dotyczących rozwoju i potrzeb edukacyjnych dzieci, oceniania pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, scenariuszy projektów edukacyjnych.