Skąd bierze się autyzm dziecięcy? Teorie i hipotezy

Autor: Justyna Cabała

Dodano: 30 września 2021
Skąd bierze się autyzm dziecięcy? Teorie i hipotezy

W świetle współczesnych badań autyzm uznawa­ny jest za zaburzenie neurorozwojowe. Ozna­cza to, że jest związany z nieprawidłowym rozwo­jem i funkcjonowaniem mózgu. Przypuszczalnie ma on podłoże genetyczne, ale obecny stan wiedzy tego nie potwierdza. Nie bez znacze­nia pozostają także czynniki środowiskowe, jed­nak siły i znaczenia ich oddziaływania wciąż nie wyjaśniono. Czy współczesna nauka potrafi wyjaśnić, skąd bierze się autyzm? Poznaj teorie i hipotezy na temat źródeł autyzmu u dzieci. Sprawdź, które z nich zostały obalone, a które wymagają pogłębionych badań.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Które objawy autyzmu są najbardziej charakterystyczne dla dzieci
  • W jaki sposób na przestrzeni lat badacze wyjaśniali, skąd bierze się autyzm
  • Które z teorii dotyczących źródeł autyzmu zostały obalone
  • Czy obecny stan wiedzy daje nadzieje na odkrycie, skąd bierze się autyzm
  • Dlaczego odpowiedź na pytanie, skąd bierze się autyzm ma istotne znaczenie terapeutyczne

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 30 września 2021

Autor: Justyna Cabała

Polonistka i logopeda, zajmująca się terapią logopedyczną dzieci i młodzieży, głównie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, opóźnionym rozwojem mowy, afazją i niepełnosprawnością intelektualną, w tym z zespołem Downa. Prowadzi zarówno zajęcia indywidualne, jak i grupowe oraz terapię w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Doświadczenie zawodowe zdobywała w przedszkolach, placówkach integracyjnych oraz szpitalach na oddziałach terapii i rehabilitacji neurologicznej. Ukończyła staż logopedyczny w Ambulatoryjnym Ośrodku Diagnostyczno–Terapeutycznym Fundacji Synapsis.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy