Jak rozmawiać z rodzicami o braku gotowości szkolnej

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 10 kwietnia 2023
Jak rozmawiać z rodzicami o braku gotowości szkolnej

Żyjemy w czasach, w których „szybciej” jest często równoznaczne z „lepiej”. Dużo mówi się o tym, że warto jak najwcześniej zapisać dziecko na lekcje języka obcego, taniec, gimnastykę, programowanie. Jeśli zabawki, to edukacyjne, jeśli wycieczka, to koniecznie taka, by zobaczyć coś ciekawego. Nie ma w tym nic złego – jeśli zachowuje się umiar i dziecko jest gotowe na to, by uporać się z kolejnymi wyzwaniami. Jednak co, jeśli wcale nie jest, ale rodzic, uznał, że na pewno doskonale nadaje się do szkoły? W artykule udzielamy wskazówek, jak radzić sobie w dwóch sytuacjach: gdy rodzice chcą zapisać do szkoły niegotowego na naukę sześciolatka oraz gdy nie dopuszczają myśli o odroczeniu rozpoczęcia obowiązku szkolnego siedmiolatka. Sprawdź jak rozmawiać z rodzicami o braku gotowości szkolnej.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest gotowość do podjęcia nauki w szkole podstawowej i na jakiej podstawie ją oceniać
  • Jak rozmawiać z rodzicami o braku gotowości szkolnej
  • Jakich argumentów używać, by przekonać rodziców, że siedmiolatek, który nie osiągnął gotowości szkolnej może nie poradzić sobie z nauką w pierwszej klasie

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 10 kwietnia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.
Sprawdź inne serwisy