Grudzień 2025 r.
Wejście w życie rozporządzenia MEiN z 14 września 2024 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli stanowiło niemałą rewolucję w podejściu do wymagań, które muszą spełniać osoby prowadzące zajęcia z dziećmi i młodzieżą. Ostatnie dwa lata pozwoliły na zweryfikowanie skuteczności nowych regulacji, a następnie – wyciągnięcie wniosków i wprowadzenie zmian, które ułatwią zatrudnianie nauczycieli, w szczególności specjalistów. Podczas webinaru „Kwalifikacje wymagane od nauczycieli specjalistów od 1 września 2025/2026” Marta Wysocka omawia aktualne przepisy dotyczące kwalifikacji wymaganych od nauczycieli – szczególnie koncentrując się na zmianach obowiązujących od 28 sierpnia 2025 r.
Styczeń 2026 r.
Edukacja ucznia z niepełnosprawnością wzroku wymaga szczególnej uwagi i odpowiedniego przygotowania kadry pedagogicznej. Skuteczność procesu dydaktycznego zależy od właściwego dostosowania metod nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia oraz organizacji środowiska szkolnego. Podczas webinaru „Dobre praktyki w pracy z uczniem z niepełnosprawnością wzroku” ekspertka Magdalena Kokot-Rybińska podpowiada, jakie praktyki sprzyjają rozwojowi samodzielności, integracji społecznej i pełnemu uczestnictwu dziecka ze wspomnianym typem niepełnosprawności w edukacji i życiu szkoły.
Luty 2026
Szkolenie jest skierowane do terapeutów, pedagogów, psychologów oraz nauczycieli pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością wzroku. Ekspertka pokaże, jak skutecznie prowadzić Trening Umiejętności Społecznych (TUS) z dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi, z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb sensorycznych i rozwojowych. Podczas spotkania omówione zostaną cele i znaczenie TUS, typowe trudności społeczno-emocjonalne dzieci z dysfunkcją wzroku oraz sposoby adaptacji metod, przestrzeni i pomocy dydaktycznych. Uczestnicy poznają także rolę terapeuty, nauczyciela i rodzica w utrwalaniu efektów TUS, przykłady ćwiczeń do pracy oraz metody oceny postępów.