W związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy dokonywać oceny jej efektywności i oceny postępów uczniów. W pierwszej kolejności podsumowania powinni dokonać nauczyciele i specjaliści. Na podstawie dokonanej przez nich oceny, dyrektor przeprowadzi ocenę pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Wyjaśniamy, na co zwracać uwagę.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Udział rodziców w posiedzeniu zespołu ds. kształcenia specjalnego jest dobrowolny. Jednak o ile szkoła nie może nakazać im uczestniczenia w spotkaniu, o tyle nie może tego zabronić. Co więcej – dyrektor ma obowiązek zawiadamiać ich o każdym spotkaniu nauczycieli i specjalistów.
Pobierz:
Ustalenia zespołu udzielającego uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej powinny zostać spisane. Pobierz wzór karty ustaleń zespołu i modyfikuj go zgodnie z potrzebami.
Do szkół i przedszkoli zwykle uczęszcza kilkoro dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy w takim przypadku wystarczy powołanie jednego zespołu nauczycieli i specjalistów, który będzie pracował ze wszystkimi dziećmi?
Dowiedz się, czy jest wymagane powoływanie zespołu i jakie regulacje prawne zobowiązują od 1 września 2017 r. nauczycieli do współdziałania.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.