Do szkół i przedszkoli zwykle uczęszcza kilkoro dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Sprawdź, czy w takim przypadku wystarczy powołanie jednego zespołu nauczycieli i specjalistów, który będzie pracował ze wszystkimi dziećmi?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Czy każde przedszkole powinno powoływać zespół do spraw udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? A może wystarczy sprawnie działający system współpracy nauczycieli i specjalistów, bez dodatkowych struktur formalnych? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w artykule, w którym analizujemy zarówno aspekty prawne, jak i praktyczne tego zagadnienia.
W związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy dokonywać oceny jej efektywności i oceny postępów uczniów. W pierwszej kolejności podsumowania powinni dokonać nauczyciele i specjaliści. Na podstawie dokonanej przez nich oceny, dyrektor przeprowadzi ocenę pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Wyjaśniamy, na co zwracać uwagę.
Przeczytaj również:
Udział rodziców w posiedzeniu zespołu ds. kształcenia specjalnego jest dobrowolny. Jednak o ile szkoła nie może nakazać im uczestniczenia w spotkaniu, o tyle nie może tego zabronić. Co więcej – dyrektor ma obowiązek zawiadamiać ich o każdym spotkaniu nauczycieli i specjalistów.
Pobierz:
Ustalenia zespołu udzielającego uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej powinny zostać spisane. Pobierz wzór karty ustaleń zespołu i modyfikuj go zgodnie z potrzebami.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.