Każdy specjalista pracujący z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych wie, jak istotne jest właściwe dokumentowanie swojej pracy. Prowadzenie dziennika pedagoga specjalnego to nie tylko obowiązek wynikający z przepisów prawa, ale również narzędzie, które pomaga usystematyzować działania i ocenić ich skuteczność. Jednak jak sprawić, by ten dokument nie był tylko kolejnym formularzem do wypełnienia, lecz realnym odzwierciedleniem codziennych wyzwań i sukcesów w pracy z uczniami? W niniejszym artykule omawiamy praktyczne aspekty prowadzenia dziennika, dzielimy się przykładami wpisów oraz wskazujemy, na co zwrócić uwagę, aby dokumentacja ta była zarówno zgodna z wymogami formalnymi, jak i pomocna w codziennej pracy. Dowiedz się, jak skutecznie prowadzić dziennik pedagoga specjalnego i unikać typowych błędów.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Każdy psycholog zatrudniony w szkole czy przedszkolu ma obowiązek prowadzenia dziennika. Zakres danych wpisywanych do dziennika psychologa szkolnego określają przepisu rozporządzenia, podobnie jak pozostałe kwestie, takie jak np. zasady kontrolowania dokumentacji przez dyrektora. W artykule wyjaśniamy najważniejsze kwestie związane z prowadzeniem dziennika psychologa. Podajemy również przykłady wpisów do dziennika prowadzonego przez psychologa.
Przeczytaj również:
Realizując swoje zadania pedagog specjalny ma obowiązek dokumentować własną pracę. Do najważniejszych, w wymaganych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego, dokumentów należy dziennik. W artykule wyjaśniono zasady prowadzenia dziennika pedagoga specjalnego oraz zasady uzupełniania dziennika innych zajęć. Autorka prezentuje również przykładowe wpisy do dziennika pedagoga specjalnego.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.