Przerwy międzylekcyjne odgrywają istotną rolę w organizacji pracy szkoły. Mimo ich znaczenia, przepisy prawa oświatowego nie precyzują szczegółowo zasad ich organizacji, pozostawiając to w gestii dyrektorów szkół oraz zapisów w statutach placówek. Jak zatem skutecznie zaplanować harmonogram przerw, uwzględniając przepisy dotyczące nadzoru nad uczniami oraz kwestie zdrowotne? W artykule omówione zostały kluczowe aspekty prawne i praktyczne organizacji przerw międzylekcyjnych. Sprawdź, jak powinna wyglądać organizacja przerw międzylekcyjnych w szkołach.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Praca psychologa i psychologa szkolnego istotnie różni się od pracy tzw. nauczycieli przedmiotowców. Kluczowa różnica polega na tym, że nauczyciele ci powinni być dostępni dla uczniów także podczas przerw. Czy w związku z tym dyrektor szkoły nie powinien uwzględniać ich w harmonogramie dyżurów międzylekcyjnych? Sprawdź, jak zorganizować dyżury nauczycielskie, aby można było przydzielić je również specjalistom bez jednoczesnego dezorganizowania pracy nauczycieli.
Już niebawem wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące BHP w szkołach i placówkach. Przewidują one m.in. zapewnienie przez dyrektora miejsc na pozostawienie podręczników i przyborów w szkole. Poznaj najważniejsze zmiany.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.