Poznaj działania zapobiegające pojawieniu się przemocy rówieśniczej oraz strategie przeciwdziałania temu zjawisku. Wykorzystaj w praktyce przedstawione propozycje oddziaływań.
W kolejnej części artykułu przedstawiamy mechanizmy społeczne przyczyniające się do wzmacniania przejawów przemocy rówieśniczej. Co decyduje, że myślący, wrażliwy młody człowiek potrafi stać się sprawcą przemocy, albo częścią „publiczności”, zachęcając sprawcę do aktów agresji? Gdy porozmawiać z takim uczniem na osobności, to zupełnie nie przypomina buchającego emocjami i podjudzającego do przemocy nastolatka. A jednak…
Skuteczność realizacji zadań określonych w programie wychowawczo-profilaktycznym będzie uzależniona od określenia perspektywy czasowej, w jakiej zadanie powinno zostać zrealizowane, a także od wskazania osób odpowiedzialnych za ich wykonanie.
Wiedza na temat mechanizmów przemocy, znajomość skutecznych programów profilaktycznych oraz umiejętne z nich korzystanie, systematyczność i spójność działań mogą pomóc szkole poradzić sobie z problemem. Niniejszy artykuł pokazuje działania jednej ze szkół, której działania w tej materii okazały się skuteczne.
Wielu uczniów często lub notoryczne wagarujących nie widzi dla siebie innego rozwiązania. Jakie działania mogą podjąć pedagodzy i rodzice, by uczeń nie opuszczał zajęć lekcyjnych? W jaki sposób pedagog/psycholog szkolny może wesprzeć ucznia i rodziców?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.