Przepisy prawa oświatowego nie zawierają wzorca do przeprowadzania ewaluacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Dobór metod i narzędzi wykorzystywanych w ewaluacji należy więc do dyrektora oraz nauczycieli. W artykule zamieściliśmy omówienie metod i narzędzi badawczych, które najlepiej sprawdzą się, kiedy będzie przeprowadzana ewaluacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Ewaluacja służy uczeniu się i rozwojowi, nie ma sensu, gdy nie chcemy i nie możemy skorzystać z jej wyników. Patrząc z tej perspektywy, nie może być ona uciążliwym problemem, ale stałą praktyką szkoły i można ją zaplanować tak, by była szybka, łatwa, przyjemna i oczywiście użyteczna.
Program wychowawczo-profilaktyczny podlega ewaluacji co najmniej raz w roku, co pozwoli określić jakich zmian wymaga, co należy poprawić, dodać, usunąć, aby program spełniał swoje zadania a praca szkoły zmierzała we właściwym kierunku.
Serdecznie zapraszamy na bezpłatny webinar poświęcony ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego. Podczas szkolenia usystematyzują Państwo swoją wiedzę na temat tego zagadnienia.
Podczas prac nad ewaluacją programu wychowawczo-profilaktycznego warto przeprowadzić spotkanie z radą pedagogiczną. Termin realizacji: wskazany jest luty 2018 r. – marzec 2018 r.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.