Zajęcia rewalidacyjne są inną formą pracy z uczniem niż zajęcia specjalistyczne organizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 29 marca 2017
Zajęcia specjalistyczne i zajęcia rewalidacyjne są często mylone

Dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego można zorganizować różne zajęcia rewalidacyjne. Mogą to być zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia logopedyczne, terapii pedagogicznej, treningu społecznego, terapii SI, rehabilitacji ruchowej, terapii ręki itd. Należy wybierać je odpowiednio do rozpoznanych potrzeb ucznia. Zajęcia te mogą nazywać się tak samo, jak te w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ale nie są tym samym. Pamiętaj, że to dwie różne formy wsparcia, nawet jeżeli ich wspólny, celem jest poprawianie sprawności i wspomaganie rozwoju.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Które zajęcia obowiązkowo organizuje się dla uczniów z orzeczeniem
  • Czy dla uczniów bez orzeczenia organizuje się zajęcia terapeutyczne i usprawniające
  • Jakie formy pomocy organizuje się dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 29 marca 2017

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy