Na jaki okres tworzyć indywidualny program zajęć dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu głębokim?

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 4 października 2024
Na jaki okres tworzyć indywidualny program zajęć dla ucznia niepełnosprawnego w stopniu głębokim

Przepisy nie wskazują, na jaki okres ma być opracowany indywidualny program zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Należy przyjąć, że okres ten nie powinien być dłuższy niż czas, na jaki zostało wydanie orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, a jednocześnie gwarantować realizację zaleceń z orzeczenia w okresie, na jaki zostało ono wydane. W przypadku dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim decydujące są względy merytoryczne, czyli ocena poziomu funkcjonowania dziecka. 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak opracować indywidualny program zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?
  • Jak często modyfikować program?
  • Jak określić cele realizowanych zajęć i na jaki okres?

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 4 października 2024

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy