Atrakcjonizm – groźne zjawisko dyskryminacji wśród najmłodszych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 31 marca 2021
Atrakcjonizm – groźne zjawisko dyskryminacji wśród najmłodszych

Już w przedszkolu dzieci potrafią podzielić się na: grube i chude, wysokie i niskie, ładnie i nieładnie ubrane. Gdy rówieśnik wyróżnia się na tle grupy swoim wyglądem, wagą, strojem może narazić się na nieprzychylne komentarze kolegów – będących w dużej mierze naśladownictwem tego, w jaki sposób mówią o innych ich najbliżsi dorośli. Problemy, które całkiem niedawno dotyczyły głównie nastolatek i młodych kobiet sięgają po coraz młodsze dzieci – zarówno dziewczynki, jak i chłopców. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jaki wpływ na rozwój przedszkolaków ma doświadczanie zjawiska interakcjonizmu. Skorzystaj również ze scenariuszy zajęć dla najmłodszych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest atrakcjonizm i jakie są jego źródła
  • Jak rozpoznać, że dziecko jest ofiarą atrakcjonizmu lub należy do grupy wykluczającej z powodu wyglądu
  • Jakie mogą być konsekwencje doświadczania wykluczenia ze względu na wygląd u dzieci w wieku przedszkolnym
  • Jak przeciwdziałać zjawisku wykluczenia ze względu na wygląd wśród najmłodszych
Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 31 marca 2021

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.
Sprawdź inne serwisy