12 grudnia odbyła się konferencja "Współczesna szkoła i absolwent przyszłości”. Podczas konferencji eksperci IBE omówili wyniki konsultacji społecznych dotyczących i zaprezentowali Profil Absolwenta i Absolwentki 2.0. Zaprezentowano również plany wprowadzenia innowacyjnych standardów kształcenia ogólnego, mających na celu lepsze przygotowanie absolwentów do wyzwań współczesnego rynku pracy.
Dzięki licznie zebranym uwagom i analizom ekspertów, wersja 2.0 Profilu Absolwenta i Absolwentki 2.0 zawiera szereg innowacji i ulepszeń dostosowanych do aktualnych wyzwań edukacyjnych. Jest to nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji. Wiceszefowa MEN podkreśliła, że cała reforma edukacji będzie konsultowana społecznie.
Ulepszenia treści |
Zaktualizowano wymagania kompetencyjne, żeby lepiej uwzględniały zmieniające się potrzeby rynku pracy oraz wyzwania globalne |
Większa czytelność i przejrzystość |
Zoptymalizowano dokument tak, by był łatwiejszy w odbiorze dla nauczyciel i uczniów |
Elastyczność |
Wprowadzono mechanizmy, dzięki którym Profil można dostosować do indywidualnych potrzeb szkół i instytucji edukacyjnych |
Wartości w centrum Profilu |
Wartości jako ponadczasowa podstawa dla wspierania dzieci i młodzieży we wszechstronnym rozwoju |
Eksperci IBE wskazują dlaczego warto korzystać z Profilu Absolwenta i Absolwentki 2.0. Oto zalety nowej wersji narzędzia:
Kolejnym krokiem będzie powołanie na początku 2025 roku przez MEN Rady Reformy, a następnie powołanie tematycznych zespołów eksperckich i stolików przedmiotowych. Regularnie ma odbywać się wieloetapowa recenzja merytoryczna i weryfikacja pod względem języka efektów uczenia się.