Uczniowie ze spektrum zaburzeń autystycznych, w tym z autyzmem, są bardzo różnorodną grupą zarówno pod względem funkcjonowania społecznego, komunikacyjnego, jak i intelektualnego. Autyzm może mieć zatem rożne postacie. Niektóre dzieci autystyczne nie opanowują mowy i prezentują różne stopnie niepełnosprawności intelektualnej oraz duże deficyty w rozwoju społecznym. Inne mogą być całkiem komunikatywne, czasami wręcz gadatliwe, mogą wykazywać objawy przywiązania do osób znaczących (rodziców), przy jednoczesnych trudnościach w nawiązywaniu prawidłowych relacji z rówieśnikami oraz licznych stereotypach i schematyzmach w zachowaniu.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Na co zwracać uwagę opracowując IPET po 1 września 2018 r.
- Możesz także pobrać przykładowy IPET dla ucznia z autyzmem
Pozostało jeszcze 72 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Urszula Grygier
Doradca metodyczny ds. wspomagania szkół i przedszkoli w Gminie Miejskiej Kraków. Nauczyciel dyplomowany biologii, przyrody oraz oligofrenopedagog. Rzeczoznawca MEN w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego podręczników nauczania. Autorka licznych artykułów oraz pu-blikacji książkowych z zakresu dydaktyki przyrody i biologii oraz problemów związanych z kształceniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Autorka nagrodzonego przez ORE programu nauczania biologii na III i IV etap edukacyjny oraz współautorka publikacji dotyczącej rozwijania uzdolnień przyrodniczych uczniów. Egzaminator części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego oraz konstruktor zadań egzaminacyjnych. Edukator oraz trener w oświa-cie.