Dokument archiwalny
Decyzja resortu edukacji w przedszkolach, szkołach i placówkach odbywają się już zajęcia rewalidacyjne, prowadzone w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem. A co z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którą objęta jest zdecydowanie większa grupa dzieci? Sprawdź, czy dla dzieci uczęszczających na zajęcia stacjonarne można już organizować takie zajęcia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Funkcjonowanie których jednostek systemu oświaty jest ograniczone
- Kto może wprowadzić ograniczenia w funkcjonowaniu jednostek systemu oświaty
W aktualnym stanie prawnym do dnia 7 czerwca 2020 r. na obszarze kraju ogranicza się funkcjonowanie następujących publicznych i niepublicznych jednostek systemu oświaty:
- szkół wszystkich typów;
- placówek kształcenia ustawicznego oraz centrów kształcenia zawodowego;
- placówek artystycznych;
- domów wczasów dziecięcych;
- kolegiów pracowników służb społecznych.
- przedszkoli i szkół specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej;
- szkół specjalnych funkcjonujących w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii;
- szkół specjalnych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych;
- ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych (§ 2 ust. 1 rozporządzenia MEN z 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19).
W rozporządzeniu nie ma już mowy o ograniczeniu funkcjonowania przedszkoli. Ograniczenia takie mogą być prowadzone przez samych dyrektorów. W przypadku ich braku nie ma żadnych przeszkód w realizacji zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Autor: Michał Kowalski
Radca prawny, redaktor Portalu Oświatowego. Specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa oświatowego. Prowadzi kancelarię, w ramach której udziela pomocy prawnej zarówno nauczycielom, jak i dyrektorom i innym pracownikom szkół. Od kilku lat współpracuje ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego.