Rozmowa, która ma obudzić motywację ucznia do zmiany postępowania, powinna być oparta na gotowości do współpracy i dążenia do kontaktu. Aby osiągnąć zamierzone efekty, warto dobrze znać potrzeby rozmówcy i mieć jasno określony cel. Spotykamy się z uczniami w różnych sytuacjach wychowawczych. Żeby być przygotowanym do efektywnego wykorzystania tego czasu, trzeba zacząć od odpowiedzi pytanie: Po co spotykam się z uczniem?
Pozostało jeszcze 95% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Małgorzata Sroka
Nauczyciel dyplomowany z ponad 20 letnim stażem pracy, nauczyciel informatyki, nauczyciel bibliotekarz, przez wiele lat prezes Uczniowskiego Klubu Sportowego