Dokument archiwalny
Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów słabowidzących powinien prowadzić tyflopedagogik. Najlepiej, aby była to osoba, która ukończyła właśnie taką specjalizację na studiach w zakresie pedagogiki specjalnej. W praktyce jednak pozyskanie takiego specjalisty dla szkoły jest trudne. Czy do prowadzenia zajęć wystarczy ukończenie studiów podyplomowych? Czy nauczyciel, który zrealizował wybrane zagadnienia z logopedii, surdopedagogiki i tyflopedagogiki, ma odpowiednie kwalifikacje? Sprawdź, jakie kryteria zastosować do oceny kwalifikacji nauczyciela. Dowiedz się, które dokumenty mogą ułatwić dokonanie tej oceny.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Kto może prowadzić zajęcia rewalidacyjne dla ucznia słabowidzącego
- Ile zajęć wynosi wymiar przygotowania w zakresie tyflopedagogiki
- Jakie treści powinien na studiach zrealizować nauczyciel dla uczniów słabowidzących
- Na podstawie jakich dokumentów oceniać kwalifikacje nauczyciela
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.