W przepisach prawa oświatowego nie ma innych wytycznych dotyczących realizacji podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, poza zalecanymi w rozporządzeniu sposobami realizacji podstawy programowej. Sprawdź, jakie wskazówki zamieszczono w przepisach i na jakiej podstawie dokonać operacjonalizacji celów kształcenia i sposobów ich osiągania.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie wskazówki zamieszczono w przepisach dotyczących realizacji podstawy programowej?
- Dlaczego brakuje wytycznych do realizacji podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
- Jakie czynniki należy uwzględnić przy ustalaniu kierunków pracy dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
- W jaki sposób dostosować treści edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
- Jak radzić sobie z najczęstszymi problemami podczas pracy z uczniem z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną?
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.