Dziecko i nastolatek z autyzmem w czasie pandemii koronawirusa

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 1 kwietnia 2021
Dziecko i nastolatek z autyzmem w czasie koronawirusa

Minął rok społecznej izolacji. Obecnie niemal każdy ma za sobą doświadczenie wycofania się z kontaktu z innymi, niedoboru zupełnie zwykłych interakcji międzyludzkich. Dzięki temu być może uda się lepiej zrozumieć tych, którym rozwojowe trudności nie pozwalają na nawiązywanie i utrzymywanie bliskich relacji. 2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. To doskonała okazja, by spróbować choć na chwilę zatrzymać się i wyobrazić sobie, jak wygląda świat widziany przez osoby zmagające się z tym zaburzeniem.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Z jakimi trudnościami mierzą się dzieci i młodzież w spektrum autyzmu w czasie pandemii
  • Jakie mogą być konsekwencje przerwania terapii w czasie pandemii
  • Jakich rodzajów pomocy w czasie społecznej izolacji potrzebuje dziecko i nastolatek w spektrum

Skorzystaj z propozycji ćwiczeń dla uczniów VII-VIII klas szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej.

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 1 kwietnia 2021

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy