Powiększenie czcionki dla dziecka bez okularów – czy szkoła musi wdrożyć dostosowania dla ucznia?

Katarzyna Lewandowska-Staroń

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Dodano: 9 kwietnia 2024
  Powiększenie czcionki dla dziecka bez okularów – czy szkoła musi wdrożyć dostosowania dla ucznia?

Jeżeli dziecko ma trudności z prawidłowym widzeniem, to należy dostosować metody, formy pracy zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. W takim przypadku brak orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego nie uzasadnia odmowy dostosowania materiałów do potrzeb dziecka. Odrębną kwestią jest natomiast potrzeba przeprowadzenia rozmowy z rodzicami i zmobilizowanie ich do podjęcia kroków w celu diagnozy dziecka u specjalisty oraz w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy szkoła ma obowiązek wprowadzić dostosowania dla dziecka z zaburzeniami widzenia, jeśli nie posiada ono orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Jakie kroki mogą podjąć nauczyciele i specjaliści, aby udzielić wsparcia dziecku z trudnościami w widzeniu?
  • Jakie działania może podjąć szkoła, jeśli podejrzewa zaniedbania ze strony rodziców dotyczące opieki nad wzrokiem dziecka?

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 9 kwietnia 2024

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy