Wsparcie dla dzieci i młodzieży w czasie ferii zimowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 12 stycznia 2023
Wsparcie dla uczniów w czasie ferii zimowych

Wydawać by się mogło, że wszyscy uczniowie z niecierpliwością wyczekują ferii zimowych. Większość z nich ostatnie dni przed zimowym wypoczynkiem nie może się skupić, Pojawiają się plany na wyjazdy, spotkania, beztroskie popołudnia i długie wieczory. Nie można jednak zapomnieć o tych dzieciach, dla których szkoła to jedyne bezpieczne miejsce. Wolne od agresji dorosłych, dające możliwość kontaktu z rówieśnikami. Czym będą dwa tygodnie bez kontaktu z nauczycielami i psychologiem? W artykule wskazano, co zrobić, aby zapewnić, choć minimalne, wsparcie dla uczniów w czasie ferii zimowych, kiedy nie będzie możliwe udzielanie bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Każdy psycholog i pedagog szkolny ma pod opieką dzieci, o które obawia się w czasie wolnym od nauki. Warto przypomnieć sobie brak bezpośredniego kontaktu w okresie nauczania zdalnego budził niepokój. Pojawiały się wtedy myśli:
  • Jak on sobie radzi?
  • Czy nie dzieje się nic złego?
  • Czy ktoś mu pomoże?
  • Co tam się dzieje, gdy nikt nie wychodzi z domu?
Dla wielu uczniów zwykły szkolny dzień był jak głęboki oddech po długim wysiłku. Pandemia pokazała, jak istotny jest codzienny, żywy kontakt z kimś spoza rodziny, najbliższych domowników. W czasie ferii może zabraknąć tego rodzaju wentyla bezpieczeństwa. Niezwykle istotne jest, by dzieci żyjące w niestabilnych środowiskach miały wiedzę o tym, gdzie można sięgnąć po pomoc. Należy przypominać i informować, że pomoc psychologiczna dla uczniów jest organizowana także poza szkołą.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak zadbać o wsparcie i pomoc dla uczniów w okresie ferii
  • O czym przypomnieć dzieciom, zanim zaczną się ferie
  • Które numery telefonów wsparcia powinien znać każdy uczeń
  • W jaki sposób uczniowie mogą wspierać się, gdy szkolna pomoc psychologiczno-pedagogiczna nie jest udzielana

Pobierz również:

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 stycznia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy