Przyjęcie do szkoły ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zawsze jest wyzwaniem dla dyrektora oraz nauczycieli, odpowiedzialnych za zapewnienie mu nie tylko realizacji zaleceń zawartych w tym orzeczeniu, ale również optymalnych warunków nauki i rozwoju. Często rodzice, którzy wybrali wprawdzie najbliższą szkołę, uważają że lepsze warunki do rozwoju dziecko będzie miało w oddziale integracyjnym, w związku z czym wnioskują o jego utworzenie. Sprawdź czy dyrektor oraz organ prowadzący mają obowiązek spełnienia takich oczekiwań.
Pozostało jeszcze 89 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.