Szczególnie ważne dla specjalisty

Nauczyciel wspomagający dla ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – wskazówki praktyczne

Sofiya Revkovych

Autor: Sofiya Revkovych

Dodano: 10 sierpnia 2021
Nauczyciel wspomagający dla ucznia z autyzmem – wskazówki praktyczne

Obowiązkiem nauczyciela wspomagającego jest towarzyszenie uczniowi lub uczniom podczas lekcji oraz prowadzenie zajęć rewalidacyjnych. Jego obecność na lekcjach może wywoływać zainteresowanie i zdziwienie u innych uczniów, dlatego klasa musi być odpowiednio przygotowana na jego obecność w czasie zajęć.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak wprowadzić nauczyciela wspomagającego do klasy
  • Jak wspierać ucznia z autyzmem podczas lekcji
  • Jakich wskazówek udzielić nauczycielom, którzy będą pracowali z uczniem podczas nieobecności nauczyciela wspomagającego
  • Kiedy i w jaki sposób rozmawiać z uczniami o tym, czym jest autyzm i jak reagować nie niewłaściwe traktowanie ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebnie kształcenia specjalnego

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 10 sierpnia 2021

Autor: Sofiya Revkovych

Nauczyciel wspomagający w szkole podstawowej

Tematyka

Sprawdź inne serwisy