Szczególnie ważne dla specjalisty

Nauczyciel wspomagający dla ucznia z autyzmem – wskazówki praktyczne

Sofiya Revkovych

Autor: Sofiya Revkovych

Dodano: 15 października 2020
Nauczyciel wspomagający dla ucznia z autyzmem – wskazówki praktyczne

Obowiązkiem nauczyciela wspomagającego jest towarzyszenie uczniowi lub uczniom podczas lekcji oraz prowadzenie zajęć rewalidacyjnych. Jego obecność na lekcjach może wywoływać zainteresowanie i zdziwienie u innych uczniów, dlatego klasa musi być odpowiednio przygotowana na jego obecność w czasie zajęć.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak wprowadzić nauczyciela wspomagającego do klasy
  • Jak wspierać ucznia z autyzmem podczas lekcji
  • Jakich wskazówek udzielić nauczycielom, którzy będą pracowali z uczniem podczas nieobecności nauczyciela wspomagającego
  • Kiedy i w jaki sposób rozmawiać z uczniami o tym, czym jest autyzm i jak reagować nie niewłaściwe traktowanie ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebnie kształcenia specjalnego

Pozostało jeszcze 85 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uwaga, to jest tylko początek artykułu
Aby zobaczyć całość, zaloguj się lub załóż konto.

Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:

  • Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
  • Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
  • Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »

Masz już dostęp?
Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 października 2020

Autor: Sofiya Revkovych

Nauczyciel wspomagający w szkole podstawowej

Tematyka

Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel