Rola doradcy zawodowego w szkole w kształtowaniu drogi edukacyjno-zawodowej uczniów postrzegana jest dwojako. Z jednej strony odczuwalne jest wzmocnienie pozycji doradcy, z drugiej strony dla wielu rodziców, uczniów jego rola jest niedookreślona. Zdarza się również, że sami doradcy bądź osoby realizujące działania z zakresu doradztwa zawodowego czują się niepewnie, brakuje im narzędzi, trudno im znaleźć miejsce w społeczności szkolnej. Sprawdzamy, na czym polega rola doradcy.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie kompetencje powinien mieć doradca zawodowy
- W jakich aktach prawnych określono podstawowe obowiązki doradców zawodowych
- Z jakich nowoczesnych narzędzi warto korzystać
Pozostało jeszcze 93 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Marta Koch-Kozioł
Psycholog, doradca zawodowy, politolog o specjalności polityka społeczna, posiada kwalifikacje pedagogiczne. Doktorantka w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, członek Rady Naukowej IP PAN. Od lat związana z pracą w placówkach oświatowych, ekspert wiodący projektu pozakonkursowego MEN „Przygotowanie trenerów”. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. z zakresu doradztwa zawodowego, specjalnych potrzeb edukacyjnych, kompetencji miękkich.