Co robić, gdy szkoła nie może zrealizować zaleceń z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 15 kwietnia 2024
  Co robić, gdy szkoła nie może zrealizować zaleceń z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Dostarczenie do szkoły orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego obliguje do przeprowadzenia wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia (WOPFU), stworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz zapewnienia odpowiedniego kształcenia specjalnego. Kształcenie specjalne należy organizować zgodnie z zaleceniami zamieszczonymi w orzeczeniu z poradni psychologiczno-pedagogicznej. W zaleceniach tych nierzadko jednak wymienia się specjalistyczne formy wsparcia, które wykraczają poza standardowe możliwości danej szkoły. Jakie działania należy podjąć w takiej sytuacji? Czy szkoła może skierować ucznia na wybrane zajęcia do poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są obowiązki szkoły wobec uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Co zrobić, gdy szkoła nie jest w stanie zapewnić zaleconych form wsparcia w ramach kształcenia specjalnego?
  • Co zrobić, gdy w szkole brakuje specjalistów do prowadzenia określonych zajęć rewalidacyjnych?
  • Jakie działania można podjąć, gdy specjalistyczne wsparcie wykracza poza możliwości szkoły?
  • Czy i jak poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą wspierać szkoły w realizacji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych?
  • Co zrobić, gdy brakuje specjalistów do prowadzenia określonych zajęć rewalidacyjnych?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 kwietnia 2024

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy