Dostarczenie do szkoły orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego obliguje do przeprowadzenia wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia (WOPFU), stworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz zapewnienia odpowiedniego kształcenia specjalnego. Kształcenie specjalne należy organizować zgodnie z zaleceniami zamieszczonymi w orzeczeniu z poradni psychologiczno-pedagogicznej. W zaleceniach tych nierzadko jednak wymienia się specjalistyczne formy wsparcia, które wykraczają poza standardowe możliwości danej szkoły. Jakie działania należy podjąć w takiej sytuacji? Czy szkoła może skierować ucznia na wybrane zajęcia do poradni psychologiczno-pedagogicznej?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są obowiązki szkoły wobec uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Co zrobić, gdy szkoła nie jest w stanie zapewnić zaleconych form wsparcia w ramach kształcenia specjalnego?
- Co zrobić, gdy w szkole brakuje specjalistów do prowadzenia określonych zajęć rewalidacyjnych?
- Jakie działania można podjąć, gdy specjalistyczne wsparcie wykracza poza możliwości szkoły?
- Czy i jak poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą wspierać szkoły w realizacji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych?
- Co zrobić, gdy brakuje specjalistów do prowadzenia określonych zajęć rewalidacyjnych?
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.