Jak rozpoznać u ucznia specyficzne zaburzenia językowe i jak mu pomóc podczas zajęć? Ulotka informacyjna dla nauczycieli.
Przeczytaj również:
Ekspert portalu ePedagogika, Alicja Melon, wicedyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, omawia zagadnienia związane z z SLI.
Czym jest afazja a czym specyficzne zaburzenia mowy i języka? Jak rozpoznać i wspomagać dzieci z taki problemami? W artykule wyjaśniamy, na czym polega afazja oraz kto diagnozuje to zaburzenie. Wyjaśniamy skutki posługiwania się terminami afazja i specyficzne zaburzenie językowe (SLI – Specific Language Impairment). Oprócz tego przedstawiamy 20 wskazówek do pracy z uczniami, u których występują zakłócenia mowy i komunikacji.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Obejrzyj szkolenie online:
Pobierz przykładowe dokumenty:
Zapraszamy na szkolenie online skierowane do pedagogów, nauczycieli i dyrektorów na temat SLI. Jeśli chcesz dowiedzieć się lub poszerzyć swoją wiedzę o SLI (Specyficznych zaburzeniach językowych), to szkolenie jest dla Ciebie!
Troskliwi rodzice niepokoją się, czy ich dziecko rozwija się prawidłowo. I jeśli w pierwszym roku życia rodzice martwią się głównie rozwojem ruchowym dziecka, to w drugim uwagę zwracają na mowę. Bacznie i niecierpliwie obserwują i nasłuchują, analizują. Czy dziecko już mówi? Jeśli pierwsze słowa nie pojawiają się albo dziecko nie uczy się nowych, niepokój narasta. Zaczyna się analizowanie własnych działań, porównywanie z innymi dziećmi, wreszcie wizyta u logopedy.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.